Entisen KooTeePee-puheenjohtajan mukaan seurojen kotisivut ovat oiva väline tuoda asioita esille, mikäli niitä uskallettaisiin käyttää entistä enemmän.
– Jalkapalloseurassa tapahtuu paljon asioita läpi vuoden. Kotisivujen välityksellä näitä tapahtumia on helppo seurata. Välillä ihmetyttää, kun seurojen kotisivuilla “makaa” uusimpana uutisena joku pari viikkoa vanha juttu. Hetkinen, tapahtuuko seurassa yleensä yhtään mitään? Eikö pariin viikkoon ole oikeasti tullut mitään uutta kerrottavaa? Vai, eikö seurassa koeta tärkeäksi tiedottaa asioista kannattajille ja suurelle yleisölle? Niin tai näin, mutta kovin positiivista tai dynaamista mielikuvaa pari viikkoa vanhat uutiset eivät seurasta anna, Björkqvist täräyttää KooTeePeen sivuilla.
Sosiaalisessa mediassa useimmat suomalaisseurat ovat vielä lasten kengissä ja siihen Björkqvist toivoisi parannusta.
– En ole mikään sosiaalisen median asiantuntija, mutta näyttäisi nykyisen tilanteen valossa siltä, että seurojen olisi varmaan hyvä laatia jonkinlainen sosiaalisen median hyödyntämisen strategia. Facebook ja Twitter kun tuntuvat vallan sopivilta palveluilta kotisivuja täydentävään tiedottamiseen ja uusien näkökulmien avaamiseen.
Björkqvist kuitenkin myöntää, että aina kaikkia asioita ei voi tuoda suurelle yleisölle julki.
– Olen avoimen tiedottamisen kannalla. On totuuksia, jotka on syytä lausua ääneen. On myös asioita, joita ei vaan yksinkertaisesti voi tiedottaa ennen kuin ne ovat valmiit. Keskeneräisten asioiden, olivatpa ne sitten mitä tahansa, “mukatiedottaminen” voi aiheuttaa sen, että vesilasiin syntyy kesken kaiken myrsky ja myötäisissäkin tuulissa eteenpäin viedyt asiat päättyvät yllättäen Costaconcordia- tilanteeseen, Björkqvist heittää.
Björkqvistin kolumni on luettavissa kokonaisuudessaan KooTeePeen sivuilta.
Lähde: www.fckooteepee.fi